خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1403/04/11 - 13:33
  • زمان مطالعه : 1 دقیقه
سرویس : استان ها
فیاضی:

دلیل وقوع سیل در مازندران به مدیریت وزارت نیرو و محیط زیست برمی‌گردد/ کاهش پوشش گیاهی بالادست‌ها و چرای بی‌رویه دام‌ها از عوامل بروز این حادثه بود

نماینده نور و محمود‌آباد در مجلس دوازدهم، با بیان اینکه دلیل وقوع سیل در استان مازندران به نوع مدیریت وزارت نیرو و محیط زیست برمی‌گردد از ساخت و ساز در بستررودخانه‌ها، کاهش پوشش گیاهی بالادست‌ها و چرای بی‌رویه دام‌ها به عنوان عوامل موثر بر این حادثه یاد کرد.

عبدالوحید فیاضی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در رابطه با دلیل بروز سیل در نقاطی از استان مازندران، گفت: به تازگی شاهد وقوع سیل در تعدادی از مناطق استان مازندران اعم از چالوس، مرزن‌آباد، نور، بلده و سوادکوه بودیم که متاسفانه هم خسارات جانی و هم مالی زیادی به همراه داشت کما اینکه تعدادی از افراد در سوادکوه جان خود را از دست دادند.  

نماینده مردم نور و محمود‌آباد در مجلس دوازدهم، با اشاره به بازدیدهایی که از این مناطق زلزله‌زده  به منظور ارزیابی دلایل وقوع سیل داشته است، تصریح کرد: دلیل وقوع سیل در استان مازندران به نوع مدیریت وزارت نیرو و بخشی نیز به نحوه مدیریت محیط زیست، منابع آب و منابع طبیعی برمی‌گردد.

وی یادآور شد: متاسفانه در این مناطق اصلا حریم رودخانه‌ها حفظ نشده و در بستر آنها ساخت و ساز انجام شده است و باید مشخص شود با چه نظارتی این گونه اقدامات صورت گرفته است.  

این نماینده مردم در مجلس دوازدهم، تاکید کرد: عدم لایروبی رودخانه‌ها، کاهش پوشش گیاهی بالادست‌ها و چرای بی‌رویه دام‌ها از دیگر عوامل موثر بر وقوع سیل در استان مازندران بوده است که لازم است مسئولان مربوطه نسبت به رفع این ایرادات اهتمام جدی داشته باشند./

پایان پیام

  • کد خبر : 380173
مرضیه جلیلی
خبرنگار

مرضیه جلیلی

آخرین اخبار